Q FAKTA
– fornyelse af discount-konceptet
Koncept / Corporate Visual Identity / Indretning / kommunikation / illustration / Web / tilbudsavis
Q Fakta, FAKTAs lillebror, skulle markere sig ved at være mere synlig i gadebilledet, så derfor blev der skruet op for en grafisk identitet med smæk på farver, suppleret af hyggelige budskaber med et lille twist.
Emballage
Alle elementer blev vredet gennem designmaskinen, lige fra poser til personaletøj, så ingen der mødte en Q fakta kaffekop på gaden ville være i tvivl om hvilken butik man skulle hente en tilsvarende i.
Humoren i designet var vigtig, for at udstråle en uformel og afslappet tone, så det kun var hyggeligt at komme på besøg i butikken, og få anledning til et lille smil på læben.
I gadebilledet kunne man også møde en Q Faktapersonalebil, som blev udlånt til hver måneds heldige “Månedens Ansatte”
Og ville man hyggesnakke med en af de ansatte i butikken, ville der være rig lejllighed til at tage udgangspunkt i én af de badges vedkommende nu følte sig i humør til at tage på lige netop denne dag.
Website og app
En app blev udviklet til bl.a at genkende brugerens lokation med henblik på at personliggøre lokale tilbud.