Brødrene Dahl og
HåndværkerHeltene
HåndværkerHelte universet bliver skabt
Brand identitet og integreret kampagne for Brødrene Dahl
Brødrene Dahl er Danmarks største grossist inden for VVS, Vand og Kloak med 53 butikker og en stor e-handelsplatform.
Brødrene Dahl ønsker at hylde deres kunder – håndværkerne – som hver dag sikrer, at Danmark hænger sammen. Derhjemme, på kontoret og ude i samfundet.
De er hverdagens helte – HåndværkerHeltene.
Mitwerk udviklede konceptet og universet med håndværkerheltene og det har stødt og roligt vokset sig større og stærkere med nye film og retninger. Brødrene Dahl har set hvordan håndværkerne har taget universet til sig og anerkendt den skæve tilgang og underspillede humor.
Kunde
Brødrene Dahl - HåndværkerHelteYdelser
Idé, Koncept, Art Direction, Design, FilmHåndværkerhelte Universet
Logo til Håndværkerheltene
Brødrene Dahl satte sig for at skabe et logo til sine helte, som integrerer heltesymbolikken og Brødrene Dahls eget logo. I Brødrene Dahls logo, ligger et skjult helte-symbol nemlig allerede gemt mellem B’et og D’et, hvis man drejer logoet 90 grader.
Et symbol, som leder tankerne hen på Batman og andre superhelte. Og samtidig med reference til Brødrene Dahl forstærket af virksomhedens corporate farver og font. For at understrege Brødrene Dahls anerkendelse af Danmarks HåndværkerHelte supplerer Brødrene Dahl logoet med en tagline, der siger:
”Fans af HåndværkerHelte siden 1867”
Virker logoet så efter hensigten? Ja – I en panelgruppe mener hele 81% hjulpet, at det er Brødrene Dahl der står bag logoet.
og Hele 91% kobler hjulpet Brødrene Dahl til HåndværkerHelte-kampagnen.
Håndeværkehelte logoet
Fans af Håndværkerhelte
Brødrene Dahl beundrer deres dygtige kunder. Hver dag gør Hånderværkerheltene en positiv forskel for os alle sammen. De løser alt fra små hverdagsproblemer til store komplicerede opgaver. I høj kvalitet og med et smil på læben. Året rundt. Samfundet kan ikke klare sig uden dem.
De er hverdagens Håndværkerhelte.
Vi kender dem rigtigt godt, fordi vi møder dem hver dag i butikken. Vi gør det lettere for dem at løse opgaverne. Men det er dem, som sikrer, at hjemmet, kontoret og samfundet fungerer.
Det beundrer vi dem for og vi er store fans.
Eller sagt på en anden måde. Vi er fans af håndværkerhelte.
Og det har vi været siden 1867.
Takkekampagne for Håndværkerheltene
I forbindelse med nedlukningerne og de konsekvenser det førte med sig under Covid-19 pandemien ville Brødrene Dahl gerne vise deres taknemmelighed over for HåndværkerHeltene, fordi de var med til at holde Danmark oven vande i en svær tid. Trods udfordringer var HåndværkerHeltene nogle af dem, der gjorde det muligt stadig at holde gang i samfundet. Derfor udviklede vi i MitWerk en takke-kampagne, der fik lov til at leve på SoMe.
Kære Håndværkerhelt.
Du sørger for at Danmark kan vaske hænder. Tak!
Tak fordi vores skole- og børnehavebørn er rene dyds-mønstre. Du er med til at holde Danmark oven vande, og vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig med det.
Hyldest til Håndværkerheltene
Når Brødrene Dahl inviterer sine håndværkerhelte i biffen for at hylde dem, skal omdrejningspunktet selvfølgelig være en rigtig heltefilm.
Brødrene Dahl har fået hjælp af to håndværkerhelte, Ben & Björn, som hver gang har foldet sig ud hvad enten det var James Bond, No Time To Die, Top Gun 2, Maverick eller Julemandens Datter.