Forstædernes Bank
Corporate Visual Identity / Annoncer / Film
Forstædernes Bank besluttede sig for at øge kendskabet markant i de geografiske områder, hvor de var repræsenteret. Samtidig skulle kendskabet være kvalificeret, så målgruppen primært huskede banken for dens personlige rådgivning og for værdier som bl.a. uformel
atmosfære og handlekraft. Forstædernes Bank-navnet blev forstærket via den visuelle identitet, som fik undertoner af et retro-forstadsunivers, med en hyggelig og imødekommende stil og tone. Kommunikationen havde hyggelige “smil-på-læben” undertoner med sit forstørrede univers der understregede bankes nye payoff “få råd til mere”.
“Fælles for de kreative ideer og produktioner var,
at Charlotte altid i den kreative proces udfordrede
banken med respekt for briefinger og forventninger.”Jens Meyer, tidligere salgs- og marketingchef i Forstædernes Bank A/S
Billedbank
Da kampagnerne og kampagnematerialerne var mange gav det mening at opbygge en billedbank, fyldt med billeder i god gammel retro forstadsstil.