KNABSTRUP KERAMIK
– fødslen af en ny identitet til et gammelt brand
Koncept / Corporate Visual Identity / kommunikation / Web
Knabstrup er et gammel dansk keramik-brand, som kan dateres helt tilbage til 1897, med masser af historie og stolte keramik-traditoner i bagagen. Da Knabstrup blev opkøbt i 2016 var det tid til at rebrande virksomheden med fortællingen om det autentiske håndværk der udfordres ved at gå helt nye veje i den keramiske industri ved bl.a. at eksperimentere med den specielle glasur, som er Knabstrups kendetegn.
For at understrege Knabstrups fokus på håndværket, bliver alle fotos af produkterne skudt på gamle keramikværksteder, omgivet af råt værktøj, drejebænke og brændeovne.
Det oprindelige runde logo blev bibeholdt og løftet grafisk med et mere moderne skriftsnit, Neo Sans.
“En kreativ retning der til fulde har opfyldt vores forventninger – den oser af håndværk og kærlighed til keramik, samtidig med at den skiller os ud i mængden af andre keramik brands”
Michael Knudsen, Marketingschef Knabstrup Keramik
Produktkatalog
Produktkatalogerne holdes i et grafisk legende format, som understreger det unikke udtryk i keramikken. Brudstykker fra revnede cementvægge er med til at understrege det levende materiale i keramikken.