En mindre gruppe passionerede kaffe-entusiaster rykkede ind i et gammelt kafferisteri i Søborg. Mennesker, som ville hanke op i kaffen og dele ud af deres kærlighed til kaffebønnen. Vi blev hyret ind tidligt til at supportere gruppen med vores ekspertise.
Det var starten på MiNiM coffee
Hvordan blev logoet til?
Minim er en amerikansk måle-enhed der svarer til 0.06 ml – Derfor blev kaffebønnen til en dråbe. Og med teamets kærlighed til storbyen og den urbane puls blev MiNiM fonten til en skyline. Farverne blev kraftig gul inspireret af den New Yorker gule taxi med grøn som en stærk komplimentær stil og tone matcher storby-pulsen – Det er Kaffe både med og uden filter. Dvs. at MiNiM tør sige tingene, som de er. Og hvis det er nødvendigt, er de heller ikke bange for at gå lidt til kanten. Hverken når det gælder kaffen eller kommunikationen.
Minim er
Glimt i øjet, Frisk, Ukompliceret, Passioneret, Nede på jorden, Ligefrem, Udmyg, Underspillet – og en Damn good coffee.
Hos Mitwerk arbejder vi fokuseret på vores at kunders identitet og DNA skal skille sig ud, skabe opmærksomhed og sidst men ikke mindst afspejle de passionerede personer bag brandet. Vi stod for Logo, farver, typografi. Kampagner til diverse markeder, skitsering af digitale muligheder, design af emballage som kunne foldes ud og vokse med tiden. Derudover sparrede vi og havde et godt og intenst samarbejde over nogle fede uger med en hele del kaffe.